زوم وب

همه چیز دنیای وی

زوم وب

همه چیز دنیای وی

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است و حتما باید یاد بگیرم؟

اگر به عنوان یک کارآفرین یا رئیس شرکت در دنیای کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنید هیچ فرقی نمی کند، باید بازاریابی دیجیتال را بشناسید و از آن استفاده کنید. حتی اگر رئیس هستید و برای تمام کارهای خود سیستم سازی کرده اید باید به ابزارها و روش های بازاریابی دیجیتال اشراف کامل داشته باشید. دلیلش را در ادامه بیشتر توضیح می دهم.

قبلا در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مفصل در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن صحبت کرده ام. اگر آن مقاله را خوانده باشید می دانید بازاریابی دیجیتال چیست و چقدر این روزها مهم شده است.

در این مقاله قصد دارم بیشتر در مورد اهمیت بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای آنلاین و مهم بودن آن به عنوان یک ابزار قدرتمند در دنیای کسب و کار که هر کسی باید ازش استفاده کند صحبت کنم.

اگر شما هم در حوزه کسب و کارهای آنلاین به هر طریقی فعال هستید حتی اگر یک نویسنده ساده هستید قطعا این مقاله به درد شما می خورد. چون در این مقاله قرار است دلایل اصلی اینکه چرا باید هرچه زودتر بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید را بازگو کنم.

راستی اگر دنبال یک منبع آموزشی خوب برای یادگیری بازاریابی دیجیتال هستید تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا یکی از بهترین هاشو بهتون معرفی کنم.

 

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

بازاریابی دیجیتال جزء جدایی ناپذیر از کسب و کارهای آنلاین است. امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش کاربران اینترنتی، اینترنت به منبع وسیعی برای جذب مخاطب تبدیل شده است.

بازاریابی دیجیتال هم که از نامش مشخص است. یعنی بازاریابی از طریق رسانه های دیجیتال مثل موبایل، اس ام اس، ایمیل، ویدیو و … برای رسیدن به اهداف بازاریابی که دقیقا شامل همان پروسه جذب مخاطب و در نهایت تبدیل آن به مشتری است.

هر شخصی که بخواهد از طریق اینترنت مخاطبان هدف کسب و کارش را جذب کند نیازمند به استفاده از بازاریابی دیجیتال است. چه کسب و کار کوچک یک نفره باشید و چه شرکت بزرگی داشته باشید باید از بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به هدف نهایی خود در بازاریابی استفاده کنید.

از طرفی هر کسی توانایی استفاده از بازاریابی سنتی را ندارد. هم گران است و هم اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود. یعنی بازگشت هزینه در آن اصلا قابل اندازه گیری نخواهد بود. به سختی می توان فهمید چقدر از هزینه هایی که مثلا برای فلان کمپین صرف شده است به سود تبدیل شده است. ولی در بازاریابی دیجیتال اندازه گیری این موارد بسیار کار ساده ای است. و دقیقا به همین خاطر است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای آنلاین مرده است. همه مخاطبان بیشتر وقت شان را در اینترنت به سر می برند و رها کردن این دسته از مخاطبان کار اشتباهی است. هزینه سرمایه گذاری روی این افراد هم خیلی پایین تر در بازاریابی سنتی است.

 

بازاریابی دیجیتال چه مزایایی دارد؟

بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی مزیت های زیادی دارد که در ادامه به چند مزیت مهم آن اشاره خواهم کرد.

بازاریابی دیجیتال

 

بهترین روش جذب مشتری

به جرات می توان گفت در بازاریابی دیجیتال می توانید به بهترین روش ممکن مشتریان هدف خود را جذب کنید. به عنوان مثال با بازاریابی محتوا و بهینه سازی سایت برای گوگل می توانید با کیفیت ترین مخاطبان مربوط به کسب و کارتان را به صورت رایگان جذب کنید.

این در حالی است که در بازاریابی سنتی شاید هزینه های زیادی را برای جذب مشتری انجام دهید ولی در آخر نتیجه حاصل مورد قبول شما نباشد.

 

مقرون به صرفه بودن

بازاریابی دیجیتال نسبت به دیگر روش های بازاریابی بسیار ارزان تر است. به عنوان مثال در بازاریابی سنتی شاید شما مجبور باشید هزینه های زیادی را برای چاپ بروشور بپردازید. ولی در بازاریابی دیجیتال اصلا خبری از بروشور نیست! یک بار برای همیشه فقط باید هزینه طراحی آن را بدهید. و هر بار آن را برای مشتریان خود ایمیل کنید یا فایل PDF آن را در وب سایت خود قرار دهید.

 

گسترش مخاطبان هدف

با وجود دیجی کالا و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی خوب در کشورمان بیشتر خرید ها اینترنتی شده است. این موضوع باعث شده تا افراد زیادی که تا به حال خرید اینترنتی انجام نداده اند هم مشتاق به خرید اینترنتی شوند. همین کافی است تا شما هم با استفاده از بازاریابی اینترنتی در بین رقبای خود قرار داشته باشید و محصولات و خدمات خود را در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار دهید.

 

تعامل راحت با مشتریان

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند تا خیلی راحت تر و بی دردسرتر از قبل با مشتریان خود در تعامل باشید. به عنوان مثال از طریق ایمیل، تلگرام، اینستاگرام و دیگر روش های ارتباطی همیشه با آن ها در تعامل هستید. و این مستقیما روی پیشرفت کسب و کارتان تاثیر مثبت می گذارد. از این طریق می توانید به راحتی نیازهای اصلی مخاطبان تان را کشف کنید و در مراحل بعدی به خوبی آن ها را رفع کنید.

 

ردیابی آسان مشتریان

شما با استفاده از بازاریابی دیجیتال به راحتی می توانید مشتریان خود را ردیابی کنید. اینکه قبل از خرید محصولات شما از چه صفحاتی دیدن کردن یا به واسطه ایمیلی که ارسال کرده اید چند نفر محصولات شما را خریده اند.

توسط ابزارهای آنالیزی مثل گوگل آنالیتیکس به راحتی می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را تحلیل و بررسی کنید. مثلا اگر در گوگل ادوردز کمپینی راه اندازی کردید می توانید از تعداد کلیک ها و خرید های آن اطلاع کامل داشته باشید.

 

انعطاف پذیری بالا در بازاریابی دیجیتال

حتما می دانید در بازاریابی دیجیتال هم ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد. مثلا در کمپین های تبلیغاتی ایمیلی یا بنری ممکن است در تحلیل آن ها خطاهایی وجود داشته باشد. اما قابل پیگیری و اندازه گیری است. به این دلیل می توان بازاریابی دیجیتال را انعطاف پذیر دید چون در بیشر مواقع می توانیم بهترین نتایج را از تحلیل های انجام شده داشته باشیم.

 

برندسازی آسان تر

در بازاریابی دیجیتال برندسازی خیلی ساده تر و کم هزینه تر است. ابزارهایی مثل بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی کار را برای هر کسی در برندسازی ساده کرده است. استفاده از این ابزارها هزینه زیادی نمی خواهد.

اگر بتوانید از ترکیبی از این ابزارها در بازاریابی خود استفاده کنید جلب اعتماد مخاطبان برای شما ساده تر می شود و به مرور زمان آن ها هم به برندسازی شما کمک به سزایی می کنند.

 

دسترسی آسان به کاربران موبایلی

حتما می دانید درصد کاربران موبایلی در کشور ما بیشتر از کاربران دسکتاپی یا همان کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها هستند؟ حتما هم می دانید تبلیغات موبایلی مثل پوش نوتیفیکیشن، پیامک، ایمیل و شبکه های اجتماعی جزئی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستند. پس این بهترین موقع است که از طریق این ابزارها در معرض دید بخش عظیمی از مخاطبان اینترنتی قرار بگیریم.

 

چرا باید بازاریابی دیجیتال را یاد بگیرید؟

یادگیری بازاریابی دیجیتال

اگر به هر طریقی با اینترنت که بزرگترین منبع تبلیغاتی ما ایرانی ها محسوب می شود سرو کار دارید مجبور هستید با ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیز آشنا باشید و تا حدودی کار با آن ها را بلد باشید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردم فرقی نمی کند کارآفرین باشید، رئیس باشید یا یک نویسنده ساده! شما باید بتوانید از ابزارهایی که در دنیای مجازی به طور مستقیم یا غیر مستقیم به جذب مشتری، تبلیغ و فروش محصول یا خدمتی مربوط می شود استفاده کنید.

یک مثال، اگر یک نویسنده ساده هم باشید گاهی وقت ها باید در نوشتن متن های تاثیر گذار، انتشار آن ها در کانال های مختلف و اشتراک گذاری آن ها خبره باشید. این دقیقا جزئی از بازاریابی دیجیتال است. شاید خودتان ندانید ولی دارید از جزئی از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید. تسلط به تولید محتوای تاثیر گذار برای کسب و کارها یکی از مهمترین اجزای بازاریابی دیجیتال است. پس چه بخواهید و چه نخواهید باید خودتان را در این موضوع تقویت کنید.

یا به عنوان مثال اگر یک رئیس باشید باید بدانید که در فلان کمپین تبلیغاتی که اجرا کردید بازخورد چگونه بوده و چه اتفاقی افتاده است. درست است که شما قرار نیست کاری انجام دهید و فقط مجری کار هستید ولی شما برای رشد کسب و کارتان باید پاسخگو باشید. اگر نتوانید تحلیل کنید و نظر بدهید قطعا شما هیچ کاره هستید.

در صورتی که وجود شما برای ایجاد یک استراتژی در بازاریابی آنلاین، شناخت و بررسی معیارهای موفقیت، تشخیص و به کارگیری منابع مرتبط تولید محتوا، و برای موفقیت تیم تان لازم است. بر این اساس، باید از جوانب مختلف به بازاریابی دیجیتال آگاهی داشته باشید.

همانطور که متوجه شدید هر کسی در هر شرایطی که باشد باید به بازاریابی دیجیتال تسلط داشته باشد. اگر بازاریابی دیجیتال بلد نباشید شاید خیلی جاها سرتان هم کلاه برود. به عنوان مثال در خیلی از جاها دیده شده بعضی از صاحبان کسب و کارهای کوچک که از بازاریابی دیجیتال هیچ آگاهی نداشته اند هزینه های زیادی را بیهوده خرج کرده اند. مثلا صاحب یک پیج اینستاگرامی، هزاران فالوور فیک خریده است بدون آنکه هیچ آگاهی از این داشته باشد که فالوور فیک نابود کننده کسب و کارش است.

 

در کدام دوره بازاریابی دیجیتال شرکت کنم؟

سوالی که این روزها خیلی از دوستان از من می پرسند این است که بین این همه دوره حضوری برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ در کدوم یک از دوره ها شرکت کنیم؟ از کجا باید بفهمیم کدوم دوره می تونه تمام نیازهای مارو در دیجیتال مارکتینگ رفع کنه؟

واقعیتش در ایران دوره های زیادی برای یادگیری بازاریابی دیجیتال وجود دارد که یکی از کاملترین آن ها به نظر بنده دوره بازاریابی دیجیتال نوین است. نوین با تولید محتوای قوی خود همیشه یکی از سایت های معتبر در یادگیری بازاریابی دیجیتال بوده است. همینطور مجموعه نوین با دارا بودن چندین سایت موفق دیگر مثل دیدوگرام، ملی پیامک و سایت ساز پرتال ثابت کرده است در بازاریابی دیجیتال موفقیت های زیادی را کسب کرده است.

در این دوره سه ماه و نیمه که حدود ۸۷ ساعت است می توانید از الف تا ی بازاریابی دیجیتال را به صورت اصولی بیاموزید و به یکی از متخصصین بازاریابی دیجیتال و فروش اینترنتی تبدیل شوید.

اگر بتوانید به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تبدیل شوید جدا از اینکه می توانید در کسب و کارتان موفق شوید امکان استخدام رسمی در شرکت های نیازمند به کارشناس دیجیتال مارکتینگ هم خواهید داشت.

دوره بازاریابی دیجیتال نوین

در دوره بازاریابی دیجیتال نوین چه چیزهایی یاد میگیرید؟

اصطلاحات و مفاهیمی رایج در بازاریابی دیجیتال

روش ‌های مختلف بازاریابی و فروش در دنیای اینترنت

شناخت دقیق مشتری ‌ها با طراحی پرسونای آن ها

بازاریابی ربایشی یعنی جذب مخاطب تا تبدیل آن به مشتری

بازاریابی محتوا – نوشتن مقاله ‌های موثر در جذب مشتری

سئو و بهینه سازی سایت – کسب رتبه اول گوگل

بازاریابی ایمیلی و پیامکی – ارتباط موثر با مشتری

تبلیغات در گوگل و افزایش آنی فروش

تحلیل دیجیتال – شناخت موفقیت ‌ها و شکست ‌کسب و کارهای آنلاین

روش‌های تبلیغات دیجیتال و اصول موفقیت در آنها

بازاریابی در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و …)

 

و بسیاری از موارد دیگر که پیشنهاد می کنم برای اطلاعات دقیق تر از محتوای این دوره و زمان برگذاری کلاس ها حتما به صفحه دوره کامل بازاریابی دیجیتال مراجعه کنید. همینطور پیشنهاد می کنم از دیگر دوره های آکادمی نوین نیز دیدن کنید.

 

جمع بندی و سخن آخر

اگر قصد دارید در دنیای اینترنت کسب و کار موفقی داشته باشید پیشنهاد می کنم از همین حالا به فکر یادگیری بازاریابی دیجیتال باشید. بازاریابی دیجیتال نیاز اصلی هر کسب و کار آنلاینی برای رسیدن به موفقیت است.

اگر کسب و کاری دارید یا برای شرکتی به عنوان کارمند کار می کنید فرقی نمی کند، بهتر است هر چه زودتر خودتان را به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای تبدیل کنید. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید و هرچه زودتر به فکر یادگیری کامل بازاریابی دیجیتال باشید.

منبع

کامپیوتر همه کاره 21 اینچی ایسوس مدل V221ID - A

یکی از مدل‌های جدید و زیبا در کامپیوترهای همه‌کاره ساخت شرکت ایسوس مدل V221 است که همانطور که از پیشوند مدلش یعنی Vivo مشخص است، کیفیت ساخت خوب و طراحی زیبایی دارد که ظرافت را در کنار سرعت و عملکرد در یک قاب جمع کرده است. در این دستگاه پلاستیک به طرز هوشمندانه و زیبایی به کار رفته است؛ استند یا پایه‌ی دستگاه به رنگ طلایی و قاب پشتی دستگاه از پلاستیک مشکی و فوق‌العاده باکیفیت است که در نگاه اول نمی‌توان فلزی یا پلاستیکی بودن آن را تشخیص داد. سخت‌افزار و ویژگی‌های این دستگاه بسیار خوب است و تقریبا از پس تمام کارهای روزمره و نیمه‌سنگین برمی‌آید. پردازنده‌ی مرکزی ساخت شرکت اینتل سری Pentium و مدل J4205 است که فرکانس پایه‌ی آن ۱.۵ گیگاهرتز است که برای انجام کارهای نیمه‌حرفه‌ای و تاحدودی حرفه‌ای مناسب است و می‌توان با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، اتوکد، نرم‌افزارهای حسابداری، برنامه‌نویسی و برنامه‌های سبک و ساده مثل آفیس بدون مشکل کار کرد. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR3 و ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع حافظه‌ی مکانیکی (هارددیسک) هم سرعت نسبتا مقبولی را برای این دستگاه فراهم می‌کند، هم فضای کافی برای ذخیره و نقل و انتقال اطلاعات و فایل‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. محاسبات گرافیکی بر عهده‌ی پردازشگر گرافیکی آنبورد است که حافظه‌ی اختصاصی ندارد و از پس کارهای گرافیکی سبک برمی‌آید. اما بدیهی است که نباید انتظار کارهای سنگین و حرفه‌ای گرافیکی از آن داشت. صفحه‌نمایش ۲۱.۵ اینچی با دقت تصویر Full HD کیفیت خوبی را برای کاربر فراهم می‌کند و برای مصارف اداری و صنعتی مناسب خواهد بود. پورت‌ها و اتصالات هم در این دستگاه کامل است و چهار پورت USB 3.1، یک پورت USB 2.0، پورت HDMI-out، پورت LAN، خروجی و ورودی هدفون و میکروفون و همچنین قفل کنسینگتون روی دستگاه قرار گرفتند و جلو نمایشگر کاملا خلوت است. حتی دکمه‌ی پاور دستگاه هم در پشت آن قرار گرفته است. ایسوس V221 با رنگ مشکی و طلایی و کیبورد و ماوس بی‌سیم عرضه می‌شود و برای مصارف اداری، صنعتی و خانگی مناسب است.


منبع

برای سفر به شمال کدام شهرها را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید به یکی از بهترین شهرهای شمال کشور سفر کنید و قصد اجاره ویلا در رامسر یا اجاره ویلا در ماسال را دارید، این مقاله را انتها بخوانید. ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد جذاب‌ترین نقاط شمال کشور برای سفر ارائه کنیم.


بهترین شهر شمال برای سفر
ایران کشوری پر از جاذبه‌های گردشگری است. فرقی نمی‌کند کدام منطقه از ایران باشد، در هر صورت، ایران مملو از مناطق دیدنی است. در بین مناطق دیدنی ایران، شاید هیچ‌کدام از مناطق به‌اندازه شمال ایران از لحاظ گردشگری جاذبه نداشته باشد. کمتر کسی را در ایران می توان پیدا کرد که اهل سفر باشد، ولی شمال را به‌عنوان گزینه سفر خود انتخاب نکند. در این بین، به‌دلیل زمان اندکی که معمولا برای مسافرت وجود دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بهترین شهر در شمال را برای مسافرت انتخاب کنند که البته کار بسیار دشواری است. در این میان استان‌های شمالی، مازندران و گیلان میزبان بیشترین تعداد مسافران به دلیل داشتن طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری هستند. در این استان‌ها نیز انتخاب بهترین شهر برای سفر کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. باوجوداین، از رامسر در استان مازندران و از ماسال در استان گیلان می‌توان به‌عنوان بهترین گزینه گردشگری شهرهای شمالی نام برد. در این دو شهر، اجاره ویلا برای اقامت نیز امکان‌پذیر است.

سفر به رامسر
رامسر به‌عنوان یکی از شهرهای استان زیبای مازندران شناخته می‌شود که در طول سال، شاهد حضور گردشگران زیادی در این شهر هستیم. در گذشته، به رامسر سخت‌سر گفته می‌شد. موقعیت رامسر به‌گونه‌ای است که از یک طرف با جنگل‌های دامنه کوه‌های البرز و از یک طرف با دریا احاطه شده است که این موقعیت باعث جذابیت دوچندان این منطقه شده است. همچنین امکان اجاره ویلا، با توجه به علاقه شما در سمت دریا و هم در سمت جنگل وجود دارد.

با توجه به این که این شهر فرودگاه دارد، امکان سفر به آن بسیار راحت‌تر نیز شده است. مانند بسیاری از شهرهای شمالی آب‌وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب است و در زمستان نیز آب‌وهوای معتدلی دارد. زبان مردم این شهر گیلکی است.



جاذبه‌های گردشگری رامسر
برای این‌که از طبیعت و جاذبه‌های رامسر لذت ببرید، به شما توصیه می‌شود که در نزدیکی ساحل و یا جنگل ویلایی اجاره کنید. رامسر به‌دلیل طبیعت زیبایی که دارد به عروس شهرهای ایران نیز شهرت دارد.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر، می‌توان به قله‌های مخروطی پوشیده از درختان، مزارع چای و برنج، سواحل زیبا، چشمه‌های آب معدنی، استخرهای آب گرم، کاخ موزه و بسیاری دیگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اشاره کرد.

اجاره ویلا در رامسر
اجاره ویلا در رامسر باعث می‌شود که سفر بسیار لذت‌بخشی را تجربه کنید. زمانی که در شهر زیبای رامسر به گشت‌وگذار مشغول هستید، می‌توانید خستگی خود را در ویلاهای زیبا رفع کنید. اجاره ویلا در بخش‌های مختلف این شهر امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در نزدیکی ساحل و یا در نزدیکی جنگل و یا سایر نقاط شهر، ویلایی اجاره کنید و از بودن در این شهر زیبا لذت ببرید.



قیمت اجاره ویلا در رامسر
قیمت اجاره ویلا در رامسر بسیار متنوع است. ویلاها با توجه به امکاناتی که دارند و همچنین با توجه به مکانی که واقع شده‌اند، قیمت متفاوتی دارند. ویلاهایی که در کنار ساحل واقع شده‌اند، قیمت بالاتری نسبت به سایر ویلاها دارند. باوجوداین، اگر به‌دنبال اجاره ویلا در رامسر هستید، با هزینه مناسب و به‌صرفه نیز این کار امکان‌پذیر است.

اجاره ویلا در ماسال


ماسال به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمالی در استان گیلان واقع شده است. ماسال نیز مانند رامسر ازجمله شهرهای شمالی است که در طول سال، گردشگران زیادی در آنجا حضور پیدا می‌کنند. امکان اجاره ویلا در ماسال نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید ویلای موردنظر و مناسب خود را در قسمت‌های مختلف این شهر زیبا اجاره کنید

۱۵ عبارت منفی که هرگز نباید به خودتان بگویید

برای رسیدن به موفقیت باید نگرش مثبتی نسبت به خودتان داشته باشید. شیوه‌ی نگاه کردن شما به خودتان می‌تواند عامل موفقیت یا شکست‌تان باشد. درنتیجه بسیار مهم است که ارزش زیادی برای خودتان قائل باشید و با خودتان با احترام رفتار کنید. همراه ما باشید، در این مقاله با ۱۵ عبارت منفی که هرگز نباید به خودتان بگویید، آشنا می‌شوید. همچنین برایتان توصیه‌هایی داریم که کمک‌تان می‌کنند نگرش مناسب و مثبتی نسبت به خود داشته باشید.


حتما بخوانید:
چطور برای پیشرفت بیشتر، ذهن خود را تغییر دهیم؟
چگونه مثبت‌اندیشی را جایگزین بدبینی کنیم؟
خودگویی مثبت و نقش آن در موفقیت و رشد فردی
۱. برای من دیگر خیلی دیر شده است، پس چرا خود را به زحمت بیندازم؟
هرگز برای تغییر دادن زندگی‌تان دیر نیست. حتی افرادی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، می‌توانند از جا برخیزند و کنترل زندگی‌شان را در اختیار بگیرند. به سن‌تان مانند یک دارایی نگاه کنید. هرچه سن شما بیشتر باشد، تجربه‌تان بیشتر خواهد بود و هرچه تجربه‌تان بیشتر باشد، دانش بیشتری خواهید داشت.

۲. ای کاش این‌قدر بدشانس نبودم


هرچه فرصت‌های بیشتری را دنبال کنید، شانس بهتری نیز خواهید داشت. اگر می‌خواهید به چیزی دست پیدا کنید، بروید و آن را کسب کنید. موفقیت در اثر پیگیری حاصل می‌شود نه شانس.

۳. آنها درباره‌ی من چه فکری خواهند کرد؟
گرفتار شدن در این دام که دیگران درباره‌ی شما چه فکر می‌کنند، قطعا باعث افزایش سطح استرس شما می‌شود. هرگز شخصیت واقعی خودتان را در تلاش برای تحت‌تأثیر گذاشتن دیگران نابود نکنید. دوستان ارزشمندتان شما را به‌خاطر چیزی که هستید تحسین می‌کنند؛ نه به‌خاطر چیزی که فکر می‌کنند باید باشید.

۴. من خیلی احمق هستم


هیچ‌کس پاسخ همه‌ی سؤالات را نمی‌داند، شما نیز دنبال چنین چیزی نباشید. همه‌ی ما مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص خودمان را داریم. نداشتن برخی از مهارت‌ها به این معنا نیست که شما احمق هستید. به‌جای اینکه زندگی‌تان را حول نقاط ضعف‌تان سامان دهید، روی توسعه‌دادن مهارت‌ها‌یتان تمرکز کنید و سپس تا جایی که امکان دارد از آنها بهره‌برداری کنید. هر چه کاری را که در آن مهارت دارید بیشتر انجام دهید، اعتماد‌ به نفس شما بیشتر خواهد شد.

۵. هرگز کسی عاشق من نخواهد شد
شما چطور می‌توانید از چنین چیزی اطلاع داشته باشید؟ قطعا نمی‌توانید. اگر در خانه بنشینید و به این فکر کنید که دیگران چرا باید عاشق شما شوند (به‌جای اینکه بیرون بروید و با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید)، فقط یک وضعیت بد را بدتر خواهید کرد. اگر در خانه بمانید هرگز نمی‌توانید شریک زندگی موردنظرتان را پیدا کنید. اگر می‌خواهید با کسی آشنا شوید، برای آن تلاش کنید.

۶. من نمی‌توانم این کار را انجام دهم


هرگز پیش از اینکه مسابقه شروع شود، شکست خود را نپذیرید. به سه مورد از بزرگ‌ترین دستاورد‌های زندگی‌تان فکر کنید، شاید به تغییر نگرش شما کمک کند. این دستاوردها می‌توانند فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، گرفتن ارتقای شغلی، نوشتن وبلاگ یا هر چیز دیگری باشد.

آیا سه چیزی را که می خواستید پیدا کردید؟ اکنون از خودتان بپرسید «من برای دستیابی به این موارد خاص، از چه مهارت‌هایی استفاده کردم؟» برای هر یک از این موارد یک پاسخ بنویسید.

آیا هیچ روند خاصی مشاهده می‌شود؟ اگر چنین است مسیر موفقیت درست در برابر شما قرار دارد.

۷. من فکر نمی‌کنم که ــــــ من را دوست داشته باشد، چراکه او به من پیام و ایمیل نمی‌دهد یا به من زنگ نمی‌زند.
چنین نتیجه‌گیری‌های زودهنگامی نشان‌دهنده‌ی دیدگاهی خودمحور به جهان است. آیا این احتمال بیشتر نیست که دوست/شریک زندگی‌تان درگیر کار، کلاس یا هر کار دیگری باشد؟ افراد کارهای زیادی دارند که باید آن‌ها را انجام دهند، در نتیجه فکر نکنید با شما مشکلی دارند.

۸. زندگی منصفانه‌ نیست، ای‌ کاش اوضاع کمی بهتر بود
درست است، زندگی منصفانه نیست (من دوست ندارم این حرف را بزنم، ولی زندگی هرگز منصفانه نبوده است). همیشه اتفاقات خوب و بد زیادی در هر لحظه‌ از زندگی‌تان رخ می‌دهد. این چیزها خارج از کنترل شما هستند؛ در نتیجه آنها را بپذیرید. اما اینکه بر روی بخش خوب آن تمرکز کنید یا بخش بد، کاملا به خودتان بستگی دارد. شما می‌توانید به‌خاطر چیزهای بدی که خارج از کنترل شما هستند، استرس زیادی متحمل شوید اما بدانید این کار باعث نمی‌شود احساس بهتری پیدا کنید، اما برعکس آن کاملا صادق است. به اتفاقات مثبت توجه کنید، چراکه مهم نیست الان چه وضعیتی دارید، در آینده به‌مراتب وضعیت بهتری خواهید داشت.

۹. من از بدن خودم متنفر هستم


خواهش می‌کنم چنین چیزی را به زبان نیاورید. فرقی نمی‌کند که تپل، لاغر یا عضلانی باشید. بدن شما ظرف ارزشمندی است که شما را به هر جایی که در این دنیا بخواهید می‌برد. از بدن‌تان مراقبت کنید تا او نیز از شما مراقبت کند. گرفتار شدن در این باور که بدن شما بی‌عیب نیست، نتیجه‌ای جز هدر رفتن وقت و انرژی ارزشمندتان ندارد. در بدن‌تان به‌دنبال ویژگی‌های فیزیکی‌ای نباشید که دوست‌شان ندارید، بلکه روی آن دسته از ویژگی‌های فیزیکی‌تان تمرکز کنید که فکر می‌کنید بامزه، خوش‌منظر یا جذاب هستند. اگر می‌خواهید نسبت به بدن‌تان احساس بهتری داشته باشید، ۱۰ دلیل جذاب بودن‌تان را مشخص کنید.

۱۰. من بسیار شرمنده هستم؛ ای‌ کاش می‌توانستم ناپدید شوم
شرط می‌بندم همه‌ی افرادی که این مقاله را می‌خوانند، دست‌کم یک‌بار روی پیراهن‌شان غذا ریخته‌اند، ظرف غذا را شکسته‌اند، هنگام راه رفتن سُر خورده‌اند و یا با صورت به یک دیوار برخورد کرده‌اند؛ پس شما تنها کسی نیستند که چنین اتفاقاتی برای‌تان افتاده است. اگر در برابر یک جمع، اشتباهی از شما سر زد و صورت‌تان سرخ شد، نفس عمیقی بکشید و به خودتان بگویید «اشتباه بزرگی مرتکب نشده‌ام.» برای اینکه شرایط را تغییر دهید، داستانی خنده‌دار از تجربه‌های خودتان تعریف کنید تا نشان دهید که چنین چیزهایی اهمیت زیادی برای شما ندارند.

۱۱. من در سطح او نیستم
چیزی به اسم سطح وجود ندارد که در آن باشید یا نباشید. درنتیجه اگر کسی به نظرتان جذاب می‌رسد، چنین فکری با خودتان نکنید و با او هم‌کلام شوید.

۱۲. من نمی‌توانم باور کنم که ـــــــ به‌جای من انتخاب شود


حسادت احساسی مخرب است که آسیب زیادی به شما می‌زند و هیچ فایده‌ای ندارد. اگر یکی از همکاران‌تان به‌جای شما ارتقا پیدا کرد، حامی خوبی برای او باشید. احتمالا او نیز به‌اندازه‌ی شما شایسته‌ی این پیشرفت بوده است (حتی اگر چنین نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که نسبت به او حسادت کنید؛ تقصیر همکارتان نیست که به‌جای شما انتخاب شده است). هنگام مواجه با چنین اتفاقاتی، بهترین کار این است که احساسات منفی را به رفتارهای مثبت تبدیل کنید. آیا فکر می‌کنید ارتقا حق شما بوده است؟ درباره‌اش حرف نزنید، آن را ثابت کنید.

۱۳. این کار بیش از حد دشوار است
می‌دانید چه کارهایی واقعا دشوار هستند؟

اینکه در ۷۲ سالگی در دوی ماراتون شرکت کنید؛ در حالی‌ که پسرتان را نیز روی صندلی چرخ‌دار هل می‌دهید.
اینکه ۱۷۷ کیلومتر (۵۷ ساعت) در اقیانوس شنا کنید.
دو ماه در یک خودروی یخ‌زده در دمای ۳۰- زنده بمانید.
بله، دیگر نمی‌توانید بگویید چیزی «بیش از حد دشوار است».

اگر به چیزی باور داشته باشید، می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

۱۴. من نمی‌توانم به دیگران اعتماد کنم، چراکه بیش از حد ضربه خورده‌ام


نکته‌ی جالب درباره‌ی اعتماد کردن این است که هرچه کمتر به دیگران اعتماد کنید، آنها نیز تمایل کمتری برای اعتماد کردن به شما دارند. آیا همه‌ی افراد ارزش‌ اعتماد کردن دارند؟ قطعا خیر، اما این دلیل موجهی برای مشکوک بودن به همه نیست. اینکه یک یا دو نفر در گذشته به شما خیانت کرده‌اند، معنایش این نیست که به هیچ‌کس اعتماد نداشته باشید، بلکه معنایش این است که شما هنوز فرد مناسب‌تان را پیدا نکرده‌اید.

۱۵. من هم تسلیم خواهم شد
زندگی مانند یک بازی ویدیویی است؛ مهم نیست چندبار شکست خورده‌اید، شما می‌توانید دکمه‌ی «ادامه» را تا هر زمان که نیاز داشته باشید فشار دهید. تا زمانی که بازی را ترک نکرده‌اید، شکست نخورده‌اید؛ درنتیجه هرگز بازی را ترک نکنید.

در ادامه بخوانید: ۷ راه غلبه بر خودانتقادی مخرب که مثل خوره به جان‌مان می‌افتد